man får lättare ett nytt jobb om man redan har ett jobb

Satt och tänkte på det i bilen i dag på väg till jobbet. Det är faktiskt så att man blir mer attraktiv på jobbmarknaden om man redan har ett jobb. Konstigt de där. De kan gå jordens mest engagerade människa arbetslös men som vill jobba, men då får någon annan platsen eftersom de redan har ett jobb och kanske lite mer erfarenhet än den andra. Trots att de annars har ganska lika kvalifikationer(stava???) Eller är de inte så ?

Idag har jag varit och ätit middag med min underbara vän E.. Sen varit och fikat hos Malin med min andra underbara vän S. En riktigt bra dag med tanke på att nattveckorna brukar vara ganska händelselösa.

Nu är de 3,5 dagar kvar till ledigvecka. Sen är de bara några dagars väntande så åker vi till Turkiiiiiieeeee. Ni förstår nog inte hur mkt jag längtar. Varför åker man inte flera ggr per år så man kanske blir lite mer van, då slipper man ju iaf längta så himla länge tills nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback