rättvist ?

idag på samhällsen så hade vi genomgång om olika löner och så.. Även fast det är förbjudet att könsdiskriminera och ge sämre lön pga av kön osv så finns det endast ett enda jobb som kvinnor tjänar mer än män !!!!! i resten av jobben är det männen som har ca 20 % mer än kvinnor, även fast dom gör precis samma jobb. Jag tycker att det är helt rubbat!!  t ex manliga läkare tjänar nästan 10 000 kr MER än kvinnor. Är det rättvist ?




ja de har väl inte hunnit hända så mkt sen jag skrev. men jag har iaf hunnit vara och gratta kussen jens som fyllde 25 år i lördags =) i fredags var jag med anton, sebbis och robin. var ganska roligt faktiskt och bara vara med grabbar, fick iaf skratta som fan, vilket man alltid får göra med dom =) har också haft fottitunering som gick väldigt bra faktiskt, lite gnäll av vissa folk som verkade ta allt på jättestort allvar och gick runt och kallade folk för saker, visar bara hur omogna dom är ;)




i brist på annat så blev jag medlem på denna sida http://pengargratis.se/?r=6603.





peaceout

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback