hard work work

ja, snart har man jobbat 3 veckor i sträck. känns väldigt skönt att det snart är slut, är less på allt jobb i kullen !! fast de på kommunhuset var ju inte ett dugg bättre så jag ska kanske inte säga så mkt ;) tiden har iaf gått väldigt fort, fast de ska bli så skönt att vara ledig ett par dagar och sen börja slita igen. dela tidningar;/ hojja .. fast de ger väl förhoppningsvis lite pengar så jag har till resan och kanske lite efteråt också =) en sak är då säker, vårat samhälle är så printad i att de bara finns killar som är elektriker, varför då ? typ på de jobbet kommunen bad oss göra hade dom skrivit på pappret " vi har lite problem med några armaturer, så de vore därför bra om el-killarna kunde komma och kolla " vadå el-killarna ? duger de inte med tjejer eller ? jag gjorde ju jobbet precis lika bra som vem som helst. träffade en gubbe också en gång som frågade mig " får tjejer verkligen bli elektriker " ? - eh ja, de finns ju inte precis nån lag som säger att tjejer inte får bli det. och vars man än kommer och ska göra nått jobb så säger dom alltid " tjena grabbar" , är ganska less kan jag då säga, och helt snopna blir dom när dom ser att man är tjej ;D. ganska kul att se deras miner iaf =)



nu måste jag börja med frågorna som ska vara klar nästa vecka, till bilskolan alltså. teorin och uppkörningen närmar sig, längtar som bara den;D

och förresten så vann jag 500 kr på bingon i söndags !! deni;P

out

Kommentarer
Postat av: Lotts :)

det är nog så, tjejer ska ännu baka och städa, möjligtvis jobba på kontor, men inte vara elektriker. och det är sjukt! men du får visa att brudar kan minst lika bra :)



allt är bra med mig, är hemma i malmberget hela sommaren, och detär helt sjukt skönt :) slippa det där jädra öjebyn.. eller hemma och hemma, åker faktiskt till göteborg idag och är en vecka :) kul!

2008-07-05 @ 10:29:49
URL: http://charmlottan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback